Plaatsingswedstrijd Panningen

Ingediend door Guy Borghouts op za, 09/14/2019 - 19:44

Op zaterdag 1 februari turnden in wedstrijd 1 Pien, Sanne en Semya (instap D1) hun plaatsingswedstrijd. Na een goede wedstrijd hebben ze zich alle drie weten te plaatsen voor de halve finale LK. Semya mocht zelfs de bronzen medaille in ontvangst nemen en heeft daarbij 4 LK toestelfinales in de pocket! Sanne werd 5e en behaalde toestelfinale brug, balk en vloer. Pien blonk uit op vloer en werd 6e, ze heeft zich hiermee geplaatst voor toestelfinale vloer en balk!

In de tweede wedstrijd was het de beurt aan Kelly. Kelly (senior divisie 6) turnde haar eerste officiële wedstrijd voor RKSV Linne en deed dit naar behoren! Op alle toestellen zette ze goede oefeningen neer en dit werd beloond met een 2e plaats, doorstroming naar halve finale LK én 4 LK toestelfinales! Super!

In wedstrijd 3 mocht Jasmijn (junior divisie 4) aantreden. Ze turnde voor het eerst een flikflak op balk, helaas met val, maar wel gedaan! ?? Op brug heeft Jasmijn nog wat puntjes laten liggen, maar over het algemeen heeft ze goed geturnd. Jasmijn werd 18e en heeft zich hiermee geplaatst voor de halve finale LK en LK toestelfinale sprong en vloer!

In de laatste wedstrijd was Nikkie aan de beurt, ook voor haar was dit de eerste officiële wedstrijd voor RKSV Linne. Tijdens het inturnen was ze nog wat zenuwachtig, maar tijdens haar wedstrijd oefeningen waren de zenuwen gelukkig helemaal verdwenen. Nikkie turnde een nette wedstrijd en werd knap 9e! Ze heeft zich hiermee geplaatst voor de halve finale LK en LK toestelfinale balk.

Op zondag moesten Bente en Tessel (jeugd 2 div 4) zich bij de beste 10 turnen voor een plekje in de finale vd Limburgse Kampioenschappen.

Het bleek een pechdag. Bente begon goed op brug en ook op balk begon ze netjes. Helaas had ze een val met haar boogje-salto afsprong. Op vloer begon ze wederom heel goed, maar ook hier moest ze helaas een val incasseren. Ze sloot haar wedstrijd af met 2 goede sprongen. Bente werd 9e en heeft zich hiermee geplaatst voor de finale! Tessel startte lekker met goede brug en balk oefening. Op vloer begon haar muziek halverwege opnieuw, maar gelukkig trok ze zich hier niks van aan en maakte haar oefening netjes af. Tessel werd keurig 5e, dus ook haar zien we terug op het Limburgs Kampioenschap in mei!