2e kwalificatie Brunssum

Op zaterdag 18 en zondag 19 januari vond de 2e kwalificatie plaats in Brunssum. Mila (pupil 2 N3) turnde een stabiele en goede wedstrijd met op balk voor het eerst een tiktak. Mila werd knap 5e! Fayah (pupil 2 N3) sprong haar eerste serie op vloer helaas niet door wat haar veel aftrek opleverde. Toch wist ze, mede door haar goede sprong en brug met daarin voor het eerst een streksalto af, een 7e plaats te behalen.

Imke (senior div 3) heeft vooruitgang laten zien tov de vorige wedstrijd. Ze turnde een wippertje op brug en een arabier op balk. Vooraf werd er besloten om geen vloer te turnen, dus hogere klassering zat er voor Imke niet in, maar ze mag zeer tevreden terugkijken op deze wedstrijd!

Op zondag was het de beurt aan de B-selectie. Amy en Rosemarijn (Jeugd 1 D2) turnden vandaag hun plaatsingwedstrijd voor het LK. Voor beide hun aller eerste ‘echte’ wedstrijd. Ze begonnen op balk. Zowel Amy als Rosemarijn hebben hier wat puntjes laten liggen, maar op de andere toestellen hebben ze mooie oefeningen laten zien. Beide turnsters hebben zich geplaatst voor de halve finale LK. Rosemarijn werd 11e en heeft hiermee ook nog een toestelfinale vloer binnen gehaald. Amy werd 13e en heeft toestelfinale sprong en vloer. Goed gedaan meiden! ??